Tuesday, December 22, 2009

kenapa orang terlalu peduli?


tersuka plak kat gambar yang satu ni. takda rasa nak klik seriously sebenarnya.^^


 
 ni shawl saya.okay some people panggil scarf. apa2 je lah!

hohooo~suka bila tengok shawl saya dah panjaaaang! tapi nak panjang lagi! tunggu sampai yarn yang putih tu habis baru saya puas hati!hoho^^ pattern yang saya guna untuk buat shawl ni senang je. cuma kait guna knit stitch dan purl stitch selang-seli mengikut baris. kalau nak campur2 warna dalam shawl, caranya macam ni.
|
|
|
V
klik sini ye!^^

tiba2 nak share dengan anda satu cerita. hari tu saya ni duk seronok menaip blog  di kedai tiba2 ada customer datang. rasanya umur dorang dalam lingkungan awal 20an. ada la sorang membe ni tegur "owh..layan blog jugak ke?" nada macam perli kann.. "ingatkan sini takde internet"

ehem..

HELLO!!
knock knock!

open your eyes. telok mas maju okay. jangan panggil telok mas kalau sini takda internet. i'm streamyx user. okay la..kalau awak fikir awak betul2 dah up to date dan sangat maju yang tengah belajar di kawasan moden macam KL da vouge tu, jangan sangka telok mas yang hanya glamour dengan Henrey Gurney ni takda pape. u are really wrong. awak yang langsung tak up tu date. orang dah lama pasang internet even kat kedai. nampak sangat u don't even have internet di rumah awak. lagi satu, bukan semua orang kampung tu kampung sangat sampai tak tau nak guna teknologi.  banyak orang2 terpelajar cerdik pandai memilih untuk berumah di kampung yang aman and jauh dari kesesakan and pencemaran. penduduk baru kat kawasan  yang u cakap kampung sangat tu ada accountant, lecturer, doktor, teacher, contractor, forensic  to-be, oh tak lupa navy officer pun ada ya..ehem2..cuma nak cakap kat adik tu mana la tau akan datang dia ada terbaca blog ni. dia kan sangat berteknologi.. 'awak sangat kasihan~' T,T

ada lagi satu cerita. ni lagi kesian. masa saya keluar dengan kawan2 hari tu, saya pergi la solat zohor di surau mahkota parade ramai2. saya pakailah telekung yang si dia bagi. okay i admit warna memang mencapap gila warna kuning diraja tu and i panggil my telekung tu telekung Manohara. dunno why. haha! even my friends pun tegur "jojie..gila glemer telekung kau"haha. sambil pakai telekung tu saya ada la dengar persatuan minah2 tak boleh solat yang duduk kat sudut surau to ber"sok-sek" i mean mengumpat. "kalau aku taknak pakai telekung tu. kuning gila.hihihi" okay..memang kuning sudah betul. means mereka tak buta warna. tapi rasanya buta hati. anda sedang mengumpat di surau. tak sedar ke? mengumpat orang yang nak sembahyang ni.. aku doakan yang tak elok kat kau lepas aku sembahyang nanti. wakakakaka (kalaulah saya jahat kan?haha);p lepas tu ada la lagi yang dorang cakap tapi malas nak ambik pusing. buang karen. baik sembahyang.

atleast saya tahu yang telekung tu orang tersayang bagi. made in indonesia lagi.hihi^^ bukan senang nak jumpa orang tersayang such as boyfriend yang bagi pulak tu. okay la.. paling2 pun lelaki ni bagi perempuan telekung sebagai hantaran masa tunang and nikah. fine. nak je hati yang kadang2 jahat ni tanya mereka "boyfriend korang ada bagi telekung?" hem..takpelah..Kau ampunkanlah mereka Ya Rabbi. sabar jelah. budak2 katakan.. nak malu? untuk apa? bukannya telekung tu ada salah daripada segi jahitan pun.siap ada kelebihan lagi. saya tak payah pakai telekung public yang memang sure tak selesa pakai kerana bau yang kurang enak and bertahi lalat. eeuw~ sorry to say ok..tapi tu realiti. thanks to si dia yang sangat concern dengan saya sampai ke bab telekung pun awak tak lupa. huhu! suka~;D

kadang2 terfikir..kenapa segelintir wanita out there terlalu ambil peduli hal orang lain? haishh.rimas!

ngee..mata dah berpinar2! daripada tadi hadap pc ni. okay.. i have to go.

see u!(^^,V

2 comments:

  1. Assalam jihan. First time melawat blog jihan yg happening, klakau dan comel juga. sy baru ja mula belajar knitting dan crochet.jihan dok telok mas ke? sebelah kampung ja kita :) blh la pasni sy blaja secara live dgn jihan. sbb sy x pandai lah baca pattern. boleh jihan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas dua tahun baru sy baca komen Halwa and reply. Teruknyaaa.. hihi. Maaf ya ;) owh? Keciknye duniaaaa.. Boleh je kalau nk belajar knitting dan crochet. Tapi ckp siang2 sy dah dekat setahun tggalkan hobi ni sbb kerja. hihi. Anyway blh sama2 belajar semula. Salam perkenalan jiran ;)

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails