Tuesday, December 22, 2009

sehari bersama gadis2.oh.ada mom-to-be juga!

memang terbaik! the best words to describe untuk hari itu. ceritanya bermula since cik ninie yang begitu funny mengajak saya dgn...

ninie: yang, esok free x?
jehan: xtau lg.nape?
ninie:kluar jom!
jehan: oloh..xblh jnji.nak g mane yep?

actually i have to know first lokasi bila hang out nanti and dengan siapa sebab kalau saya nak keluar mesti mintak permission dulu from emak. kena ambil tau semua info tentang program hang out dari lokasi, jumlah peserta and all that. baru boleh mintak permission! kalau belum ada jawapan yang complete, jangan tanya dulu. nanti emak ragu2 and hasilnya: tak boleh keluar! then soalan wajib yang emak akan tanya ialah:

keluar dengan siapa?
berapa orang?
nak pergi mana?
etc.

daripada kecil sampai ke besar panjang kalau nak minta permission untuk keluar mesti itu soalan wajib. tak kisah la either emak atau ayah yang tanya. even dengan adik-beradik pun tau! tapi takdalah nak keluar dengan siblings pun parents saya nak tanya nak keluar dengan siapa..keh3;p oh! tapi saya tak pernah bosan with that question sebab all that question actually kasih sayang ya. . soalan untuk mengambil berat. mengambil berat itu cinta dan kasih sayang!

ok then bila semua info dah ditanya pada si ninie the funny, dah mintak permission emak, keputusan yang dibuat: aku nak keluar dengan korang woi! excited terlebih sebab memang dah gila lama kot tak keluar dengan dorang. adoiii memang tipu sangat kalau tak rindu kan..

esoknya saya pick up my mieah the sopan di rumahnya.adoi..si jehan sengal ini sangatlah pelupa! hari tu baru je pergi majlis kahwin kakaknya di Alai tapi boleh lupa!hahaha. sorry ya dear! jehan janji akan hafal jalan ke rumah kamu.(^,^)V mieah minta tolong hantar dia ke sekolah kebangsaan alai dulu before kita keluar ramai2..




 haha jehan the over. pantang ada masa, line clear, bateri hp penuh.
bergambar! 
masa ni mieah ada urusan kat sekolah. so i have to wait for her for a while.




 suka sangat gambar ni. ladybird tu nampak relax je dalam cuaca panas or hujan.hihi^^

lepas semua urusan selesai kami ke pejabat pos sebab ninie told us dia pick one of our friends di sana. dengan sengalnya jehan parking betul2 dalam parking lot kat pejabat pos tu kan. ninie tak berenti ketawakan saya okay katenya "kau ni lebih tau sampai parking kat dlm tu" hahaha.kalau dibayangkan memang lebih sebab saya boleh parking kat luar je kan. tapi saya tau i & mieah kena tunggu mereka lama. so i decide untuk parking dalam je. lagi selamat kan..^^

then kita pergi ke rumah ogy. haa! melawat mom-to-be! seronok melihat kondisinya yang sihat dengan perut yang membonjol bulat. hihi^^ makan2, ketawa bahak2, gosiping..sangat2 meriah, fun and happening! sempat diusik dengan mereka yang agak gila "jehan jangan tengok perut ibu mengandung lama2 nanti kau tak sabar2 nak kawen" dol sengal! kenapa mesti aku? dah nampak gatal sangat ke?

sayang, awak tengok mereka buli saya. cakap saya tak tahan nak kahwin sangat! sila marah mereka yee..ngee! kalau tak nanti saya suruh awak nikahi saya sekarang! hahaha.
jehan awak dah over.CONTROL!

after semua ahli dah menumpang tandas di rumah ogy tadi kita pon berangkat untuk lunch. gila tensi sangat! bandar melaka sesak okay. kaki saya sangat sakit effect belakang and tengkuk sekali. dah la lapar! bengang dengan pemandu yang tak berhemah! sabar2..


ikutkan selera mieah. teringin makan kfc katanya. suka decoration untuk krismas yang digantung di kaunter sambil diperhatikan oleh apek yang tak puas hati sebab mulut saya tak tahu berhenti bercakap. hak!;p


lepas makan kami pergi karaoke! hahaha.sampai hilang suara menyanyi walaupun sedar suara macam katak ong-ong. kahkah! then kami pulang. singgah rumah ogy sebab adiknya mintak saya ajar main tabla. ahh? saya tak pandai la. sebab alasan saya bekas pemain alat dalam nasyid sekolah je okay mereka konon2 cakap saya pandai main tabla. sengal! ala..saya pun poyonya buat muka pro and ketuk2 tabla sekali dua. tu pun adik ogy cakap "boleh la akak..sedap bunyi" boleh bagi saya seminit. nak ketawa. hahahahahhahaha. ok dah. then saya dengan mieah balik. tolong mieah cari barang buat kek coklat jap then hantar dia pulang rumah. hum! itu saja diari hari ni yang padat dengan gelak ketawa.

okay i have to stop now sebab dah lapar nak gila ditambah belum solat lg. teruk kan~


see u then.(^^)V

p/s: kalau saya minta permission nak keluar dengan si dia, mak tak tanya dengan siapa nak keluar. mak macam tau2 je. tapi mak suka tanya "angah nak pergi mana dengan ehem2?" saya tak pernah jawab. bukan tak nak jawab tapi malu. so buat je muka comel kononnya. ^^,






suka cakap orang macam alien tengok muka sendiri awkward ;p


padan muka korang di candid.muahaha.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails