Sunday, December 20, 2009

for a long time journey

okay..saya tau lama tak update blog saya kan. Really sorry. huww~ actually tak tau nak bagi alasan apa sebab nak kata saya busy, tak pun. hum maybe malas? YES exactly! the best reason is malas. pnyakit paling kritikal kalau tak dibendung awal. huisshh~ bukan apa actually macam leceh nak snap gambar while knitting. (ayork jojie! what the alasan la u bagi ni..u sendiri mau buat ini blog tapi u sendiri malas mau buat bahan  untuk your  own blog. sgt teruk okay..) T,T

haha! okay fine.. saya cuba terbaik untuk penghasilan blog yang baik.. bebel saje dari tadi lah! orang menyampah. haha. now, in my progress ada 3 kaitan untuk projek mengait saya. first is shawl yang dibuat dengan penuh semangat dan kasih sayang kerana ianya dibuat untuk si dia. haha! sgt teruja dalam proses mengait yang satu ini! actually si dia punya shawl ni saya dah start buat lama tapi tak siap2 lagi. tau kenapa? akibat adanya satu tabiat yang kurang elok - sangat2 tamak kalau nampak sesuatu yang menerujakan! nampak je ada new pattern untuk knitting, semua nak cuba. hasilnya? masih belum ada  hasil  projek knittingku. even binding off pun belum  pernah lagi okay! haha! :D secondly ialah my own shawl yang dibuat sekiranya mempunyai kelapangan and rasa sgt rajin. kalau tak rajin, kirim salam sayang la kat yarns dan needle tu. sure mereka  termenung tengok owner yang sangat berat tulang. haha. what the la jehan!;p yang ketiganya saya tgah buat hair band yang penuh dengan warna-warni! ni tengah ada cita-cita & impian untuk menjualnya kalau dah siap kelak. cuba buat duit poket dengan hobi okay. atleast ada cita-cita..bahaha!

OUCH!! the last post saya ada janji nak post entry about basic knitting kan? hohoho ketawa macam sorang atuk yang pelupa sangat2. sorry again.. nanti kalau saya free akan update new post pasal basic knitting with two needle. huhu~ asyik berjanji dengan orang tapi hasilnya susah sangat nampak. bluek! benci la mcm ni. orang tak suka tau! teringat pula dekat ayat "okay..saya cuba untuk bangun awal..saya janji.." tapi tiba2 si dia cakap ''ahh..sudahlah wak..hari tu pun dah janji dengan saya awak nak cuba bangun awal.." kata si dia sambil ketawakan saya! ngee.. ni semua gara2 terkantoi akibat si dia yang tak pernah2 telefon saya seawal dinihari tiba2 ada mood yang sangat romantik telefon saya pagi2..haa! apa lagi..dengan suara saya yang garau dan memualkan apabila terdengar ini..lalu mengangkat telefon..

HAH! kena satu bebelan singkat oleh si dia! padan muke si jehan.
tapi actually saya suka bebelan tu sayang. terima kasih! bukan senang nak dengar dia membebel actually. sangat sweet! haha.

okay ini dah mengarut. sangat2 jauh keluar topik!

(kembali ke mode geram) saya sangat2 geram ni.. saya ambil itu sebagai cabaran okay. that day yang awak telefon saya tu kebetulan saya bangun lewat. tu pun sebab gayutan dengan si awak juga okay. hawhawhaw!

tolonglah bagi semangat!!please please please okay! hak!
jehan mahu berubah ni..huu.


sangat suka view sunset ni! sudi awak temankan saya tengok sunset?
wahaha! jiwang sangat okay..



oh! before saya lupa, tadi masa saya buka my own blog yang dah bersawang ditinggalkan ni i just realised "oh, saya ada 3 orang follower!" thank you so much la sudi jadi my follower kepada my blog yang tak tau apa jadi in tha future ni! kekekeke ;p saya sangat2 memerlukan followers untuk support my blog okay.. thanks again kepada sesiapa yang sudi be my follower. isk isk. sebak!T.T keke

see u then!(^,^)V

p/s:sila kira berapa banyak okay di atas. okay~ haha!

5 comments:

  1. HannsRaj JaveD IsmaiLDecember 26, 2009 at 9:08 PM

    heyhheyh....saye dtg lg....jaajaang!!!!!:-)
    npe dah lame tak update blok bgunan nie?
    tgkkkkk....dah brsawang sane cnie...
    abuk merata2....najis cicak dan kambing pon ade...
    eeeeiiiii....jijiknyeee...:-P
    nie laaa jdnye kalo dh lame sgt tak update niee....
    malas k?
    eeeiiiii....
    malasyeee...pyakit yg sgt sinonim dgn manusia...
    satu je ubtnye...ade pade diri sndri plak tue...
    RAJIN>>
    tak tau la plak awk kalo kne ade seseorg yg prlu bg awk ubt tue supaya awk leh jd rajen kn?kn?..huhuhuhu..:-)

    ReplyDelete
  2. HannsRaj JaveD IsmaiLDecember 26, 2009 at 9:29 PM

    awk sndri yg wat blog nie tp malas nk update yee???
    ape daaa...
    baek awk tkyh wat blog nie...
    wat bende laennn...
    air kopi k? teh "O" kurg manis k...
    leh jgk mnum...:-)cicah plak ngn biskut kering cap mngkuk tgkat..msti sdap kn?huhu..:-P
    tak pon awk wat bodo jee..
    lg senang takyah wat pape..huhu..:-P
    haaaa...asep bebel je dr td...
    nt org tasuke tau!
    tasuke! Taminat! tamo! n tatatatata...!muehehe..:-P
    waaahhhh!!! kmu ade wat shawl utk org trsyg kmu k?
    sronoknye...jeles sgt!! huk3..:-(
    nyway shawl tue ape ek?
    tayar beskal ka? ironboard ka?
    k shawl tue cam kte blaja bhse inggeris kt skolah rndah drjah lima stgh 6 suku dulu....
    ade ayt die cmnie..
    "shawl we proceed to the da blink turn tu the hak tuih!!!...ade k? cmtu k?
    saye pon tak tau...muahahaha...:-P:-p

    ReplyDelete
  3. HannsRaj JaveD IsmaiLDecember 26, 2009 at 9:49 PM

    haaa...sambung lg...
    dah brape lme kmu amek mse utk siapkn shawl utk org trsayang kmu tue?
    ade tak dlm mase 8taun 4 buln 2mggu 3 hari?
    k lg lame dr tue...huhu..:-P
    tue la kmu..
    cmne nk siap yg satu..
    nmpk yg laen je sume nk cbe..
    pastue tgglkan terbengkalai yg sblumnye..
    jgn tamak....org tamak slalu rugi tau..
    bak kate pepatah..
    "bagai anjing ngn bayang2nye, nk rebut tulang yg satu lg pade byg2nye sndri, hbs la tulang yg dmulut jatuh dlm longkang,padan muke anjing tue! hehehe.."
    tp sye rase pepatah nie dh takleh gne dah skrg niee...
    sbb mane ade anjing mkn tulang lg...
    sume mkn pedigree j...bli kt pasaraya..hehehe...
    :-P kdai kmu ade jual PEDIGREE tak?:-?hehe..:-P
    hrmm..strusnye...
    sye kagum ngn smgt kmu nk wat hair band n cbe jual d pasaran..
    satu cita2 yg bgus...
    tp cdgn saye..
    kmu leh plbagaikn lg..
    jgn stakat wat hair band j..
    kmu wat skali brass band, broad band, indie band, ray band n mcm2 lg band..
    lg byk jual..lg byk untung tau!!! hehehhe..:-P
    dr petikan di ats cm ade seseorg yg memperlekehkn ngn janji kmu nk bgn awl ye...
    mmg laaa...
    kmu dh jnji dlu nk bgun awl..
    tp kmu kantoi lg ngn die..
    mmg laaa die mmperkecilkan kmu...
    pastu nk jdkn brgayut ngn si dia dmalm hari sbg alasan tdo lewat n bgkit ble matahari dh tegak di ats kpale..
    ape daaa kmu niee...
    kalo sye jd org tue pon sye akn ckp cmtu jgk..
    "heyh suda laaa, dr dulu ckp nk bgun awl knon...muahahaha..":-P
    tp tkpe..
    kmu amek kate2 si dia tue sbg satu cbrn ok! positif!
    sye bg smgt kt kmu niee..
    smoga brubh tau! huhu..
    tp dlm hati ( mcm bleh j die nie..hik3:-P)

    ReplyDelete
  4. HannsRaj JaveD TIsmaiLDecember 26, 2009 at 10:03 PM

    hrmm...akhr skali...
    dr petikan bgmbr awk di atas tue...
    awk nk ajak sape tmankn awk tgk sunset tue?:-P
    kalo awk ajk saye,..dah tntu saye mnolak...
    sbb sunset kn dh msuk waktu mghrib!!!
    solat mghrb daaaa..!!!
    owh...lupe lak...
    org pmpuan mmg ade mse2 trtntu leh mnikmati sunset tanpa mghiraukn waktu mghrb kn?, kn?
    hehehehe...:-P
    awk ni mmg jeeeeeewaaaang eyh?? eeeeiii...tolg laaaa..:-P
    sye prasaan dr ayt2 awk kt blog nie..
    org jeeeewaaang mmg suke ngait eyh?
    k org suke ngait mmg jeeewwaaang...huhu..:-P
    pape je laaaa..
    sehingga ke temu lg yee...bye..
    (^.^)

    ReplyDelete
  5. ngeee..sengalnye HannsRaj JaveD TIsmaiL ni..
    grr~
    tapaham sunggo!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails