Wednesday, January 13, 2010

fingerless mitten.

last day waktu drive di tengahari jemput adik balik sekolah... fuh!panas sangat jangan cakap. dalam menunggu loceng sekolah tu berbunyi pukul 1, dengan panas berkibak-kibak ni sambil tengok lengan(kalau hari2 macam ni mau masak tangan) tiba-tiba timbul idea nak kait fingerless mitten. apa tu? hehe itu menda hoo macam salung tangan tapi takda jali-jemali punya woo.. tapi kali ni saya nak kait yang longer than makcik judy ajar saya kat youtube sebab boleh tutup lengan kalau drive panas2.. :)

for beginner macam si jehan ni nak buat benda ni dengan 1st time guna circular needle dilemparkan lagi dengan takdanya bantuan sifu bertauliah, memang la terkehel-kehel. makcik judy? fuh si expert tu laju macam train nak kejar sampai berapa kali terpaksa pause videonya. tapi so far alhamdulillah saya dapat pick-up dengan baik. lepas duk meniru gaya makcik judy tu sempat la komen makcik tu sambil bodek2.." u're my super-duper hero" la..."i'm ur big fan" la.. ceyh!kaki bodek betul la kau..




for this fingerless mitten saya syorkan guna satu setengah yarn ball. tu pun kalau nak buat yang panjang dari siku ke jari. lagi2 si tangan panjang macam saya.hoho. actually ada 2 cara nak buat fingerless mitten ni either guna circular needle or knitting needle yang biasa je. tapi saya prefer circular needle sebab nak belajar and easier than knitting needle. semuanya depends selera masing2.


pendek ke panjaaaaaang!:)


some info nak share dengan anda-anda!
tadi saya ada singgah kat popular untuk carikan my sis buku cerita kanak-kanak tapi tak jumpa. apa yang jehan jumpa??haa...
jajaaaangg!!



good news untuk knitters baru di luar sanaaaa!
buku ni baru je keluar. saya vote for 4bintang!!

penilaian jehan: 
  • isi padat!
  • gambar berwarna setiap page untuk kemudahan pemahaman.
  • step-by-step siap dengan image tangan!
  • banyak easy pattern untuk beginners.
  • sangat murah! for only RM19.90 (ececeyh..takda komisen ke tolong kipas2 awak punya buku ni? kekeke) sangat berbaloi-baloi sebab tebal!
  • oh! siap ada ajar crochet(kait satu jarum) lagi!eeee..tak puas hatinya!!menyesal beli buku mula2 tu..jehan sangat jeles untuk beginners yang beli buku ni.anda sangat untung!

kalau la jehan jumpa buku ni dulu..hum..

happy knitting!
see u again(^^,)V

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails