Wednesday, January 12, 2011

woot woot my protege!

assalamualaikuuum! :)

kenapa tak tidur lagi nih? haish kalau nak mata cantik pergi tidur sekarang! cepat!
okay i wish i could sleep right now tapi bila fikir dua kali bila masa lagi saya nak post entry kalau bukan sekarang.

sejak balik tadi saya mula fikir 'kerja saya sekarang jadi makin serius.' serius ni saya tak tipu! Rasa makin berat sudah beban dibahu. Yes. Pelanggan tersayang menjadi semakin demand. Again. Yes. Tapi takpe pelanggan itu duit. Duit itu untung dan untung itu masa depan yang cerah untuk anak-anak tersayang. Dapat makan sedap2 pakai cantik2 dan mereka debab2 belaka! Selalu harus ingat di kepala yang semakin kekurangan rambut ini NO PAIN NO GAIN. Yea! Terasa bermotivasi sekarang! :)

Okay ayuh teruskan membaca penulisan seterusnya...

Kalau dulu saya kenal perkataan MENTOR and PROTEGE di sekolah bila adanya program mentor and protege antara cikgu dan murid. Tapi ni bukan yang nyanyi, pastu cikgu kami bagi komen memberangsangkan, vote, korang menang and glemer satu sekolah tu tapi lebih kepada guru sebagai penasihat dan pemantau prestasi murid dan sebagai tempat mengadu segala masalah tapi hampeh jehan tak pernah nak jumpa mentornya cerita masalah pun. ceh.

Hah melalut lagi kan? maaf. Baik sila sambung baca lagi.

So nak jadikan cerita pasal mentor & protege ni, jehan pun ada protege dalam bidang kait mengait ni. Sapa lagi nak diturunkan segala ilmu dan berkongsi hobi kewanitaan ni kalau bukan adik perempuan sendiri.. kan?


Jadi, bila dah belajar dan diajar agak nampak macam nak melawan tokey bila protege agak cambest mengait sekarang ni kan. So mulai sekarang, segala hasil kaitan si protege akan saya kongsi bersama anda. Stuffed toy pertama yang dihasilkan beliau ada di previous post di sini.


Mari la lihat hasil kaitan beliau yang terbaru. woot woot!



woot! woot!
apa awak nampak? owl?
Yes awak seorang yang pandai!
burung hantu tau! :)



knitting is the best way to expressed your feeling
contohnya: refer watak di atas
*masam.suka.heaven.dem,i jammed!*

Owl dikait menggunakan benang baby soft yang saya beli online di Yarnsonlineshop.Com . memang super soft. Ketulan-ketulan chenta pula menggunakan 100% aclyric yarn cap nona. Tak boleh challenge tahap ke'soft'an ice yarns tapi sesuai untuk buat stuffed toy atau belajar mengait.



so bravo2 my protege. keep it up and make your mentor proud! :)
time to sleep.

till my fingers meet keyboard again.
lots of love,
jehan@jojie
(^^,)V

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails