Sunday, March 21, 2010

fingerless mitten.more.more.

assalamualaikum.:)


macam mana hari awak hari ni? seronok? atau banyak seronok? beronok-ronok la tu.hehe. saya! jehan! hari ini akan berkongsi another one hasil tangannya!*try buat intonasi macam cheerleader bila baca ayat ni* haha ngarut je lah! okay. betul la tu. saya nak kongsi how to make this really2 simple and quiet easy fingerless mitten. sangat simple! don't worry. selalu sebut don't worry kan? nak sedapkan hati je. takut nanti orang give up sebab buat susah then tak baca blog awak lagi. hehe. jangan la macam tu. sedih saya nanti (-_-")

hah. apa jugak la yang dikehendaki si mahirah ni. acapkali orang tengah busy ni la dia nak ketuk2 pintu mintak itu dan ini dengan nak return itu dan ini. nak install itu dan ini lah. geramnya! letak je kat depan pintu nanti angah amek! pemalasnya nak bangun dari kerusi kalau dah start mengblog ni. nak concentrate ni! hehe. poyo sudah!

apa yang digunakan untuk buat fingerless mitten yang satu ini?  okay. sebab dia simple and easy kita cuma guna knitting needle yang biasa saja. kalau awak baca previous post pasal fingerless mitten  ini agak complicated sikit sebab guna circular needle yang pada awalnya difficult to handle. so ni alatan yang digunakan:
  • knitting needle saiz 10
  • benang kait saiz besar
  • yarn needle
  • row counter
  • gunting
untuk stitches pula kita cuma guna dua jenis stitches iaitu ribbing dan stockinette. oh? tak tau apa tu ribbing and stockinette stitch? kita tanya makcik judy okay? makcik judy please help us!!

okay ini how to ribbing


dan ini pulak stockinette stitch :)


thanks aunty judy! :'( dia sangat baik dengan ilmu2nya kan?


ini full video untuk buat simple fingerless mitten. :)


jehan pun refer dari sini je. simple dan cepat siap. so nafsu nak buat fingerless mitten ni makin meluap- luap! nak buat banyak2!! kaler yang ribu2 kaler2nya! seronok sangat!

 jajaaaang!!
penerangan gaya: gaya dari kiri 1) nyanyi lagu hindustamm boleh curi yaa~
2)oh manjanya saya.miow purr~
3) nak tomoi ke ong bak?pilih2..
4)oh funnynye kamu..ahak ahak..ketawa meloya ;p

pandangan bawah
pandangan atas

see..senang je kan. so bila nak mula? lagi cepat lagi seronok! mula la sekarang! mula la! buat dengan penuh rasa kasih sayang. untung2 boyfriend or rakan2 yang berada di luar negara boleh merasa kehangatannya! oohh. how sweet!:) 

itu saja. untung2 jehan buat lagi yang lain okay? hope so saya tak dijangkiti penyakit mim alip lam sim. 
till my finger meet keyboard again.
(^^,)V



4 comments:

  1. aku nak menjahit kain..tunggu dpt bini la jahit hahaha..aku tau selak kain je kalo da kawin...opss selak nak lipat baju ye..jgn slah anggap..

    ReplyDelete
  2. hoah!ini olang bahaye hoh!
    ish3 (-_-") kasi habis tu ayat.hee:)

    ReplyDelete
  3. hello nur, wah pandai men jahit2...

    ReplyDelete
  4. hai wanes. takda la pandai sgt.
    belaja sket2 boleh la.:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails