Monday, March 1, 2010

alert! alert wahai kaum adam!

this entry takda langsung kaitannya dengan blog. apa tah lagi untuk diri sendiri. jauh sekali la untuk kaum sejenis kan.. tapi tak kira! degil nak post jugak sebab rasa this entry everybody MESTI tau! tak kira lelaki atau perempuan. lelaki wajib tau dan akan menjadi info tambahan untuk perempuan. bagus kan? so.. mesti baca! mesti!

bunyi macam cemas je kan? hehe. this entry is about TIP&PANDUAN bagi laki mengenai seluar dalam*sebut pelan2 okay.* okay i know some people might think 'kau ni sibuk ambil tahu hal laki ni kenapa?' 'tak senonoh la' etc... tapi kalau difikir secara waras, setiap orang atas muka bumi ni mesti tau even u bujang, married, divorced, kanak2, adult ke tak kira la sebab mana kita pergi mesti ada kaum adam. ayah, abang, adik lelaki, atuk, cousin etc.. so apa salah ambil tau dan sebarkan maklumat. taknak cakap banyak lets we start. :)

bagi sesetengah lelaki mereka terlalu memandang remeh mengenai penjagaan seluar dalam kerana tiada masalah peribadi seperti wanita yang selalu datang bulan, keputihan, V odour or whatever it is. think about it again my dear. mari buka mata dan minda!

  1. jangan pakai berulang kali!(tanpa dibasuh) - ini paling penting bro! ini kerana menurut doktor pakar dr.philip tierno di Universiti New York, kebiasaan seluar dalam yang telah dipakai mengadungi antara 1/10 atau 1 gram bakteria di penghujung jari!(jika anda dah pakai 8 jam.)*yeek!alert please atau anda akan tergaru2 spt monyet lepas ni!* so basuh!!
  2. basuh bersih dan jemur! setiap kali dah pakai jangan la pengotor sidai untuk tujuan dianginkan..*style biasa student guna* adoi! basuh guna sabun pencuci dan sidai la kat terik mentari untuk membunuh bakteria. nak terbaik? sidai la dengan cara klipkan hujung kiri dan kanan seluar kecit anda. next!
  3. warna putih pilihan terbaik! as you know warna gelap menyerap dan menyimpan haba lebih berbanding warna cerah. so start from now. pilih la warna cerah or putih. apa kaitan haba dengan seluar dalam? haa..meh saya bagi tau!  menurut kajian yang dibuat oleh Universiti San Diego, warna putih atau cerah dapat membantu mengekalkan suhu 'sejuk' bahagian ---TUT-- anda. secara tak langsung menstabilkan suhu sejuk yang diperlukan bahagian tersebut dan merangsang kesuburan. okay  taknak cakap lebih. faham2 lah!
  4. pilih fabrik 100% kapas untuk bergiat aktif! ini pun penting and kena ambil berat! pilih la jenis yang ada sistem sokongan *tak paham tapi anda si kaum adam saya sure faham* kapas ni mesti dijadikan pilihan masa bersukan supaya dalam mengimbangkan suhu bahagian tersebut. *kalau korang pakai yang getah habis la meronta2 mereka!* selain kapas, pakailah yang sedikit longgar.*tapi jangan sampai terlondeh!!*aaaa...
  5. ketat dan kesuburan.ada kaitan ke? wowww.sapa cakap takda habaq mai? okay let jehan jadi pakar sakit tuan kejap. ehem..'sperma' atau 'spermatogenesis'*chewah!* sangat sensitif pada sebarang perubahan suhu! so kalau anda pakai ketat2, ini akan meningkatkan suhu bahagian tersebut. sperma tak suka.lalu mati.dan anda? tak subur sudah..aa! alert2!! jadi, pemakaian seluar kecit yang ketat TAK digalakkan okay.
ini ada info sikit yang saya dapat about jenis2 seluar kecit. *mula2 ingat nak letak some pic untuk rujukan anda tapi rasanya tak perlu sebab bila taip kat google, hasilnya...AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!tak snggup!! so korang search la kat google image sendiri ye*

  • boxer brief - gabungan boxer dan brief. sesuai dipakai ketika pergi bekerja. tak terlalu longgar dan tak terlalu ketat. bagus!
  • brief - ini jenis yang biasa ada kat market. jenis ni tak digalakkan dipakai selalu. boleh tapi pilihlah yang bersaiz besar sikit daripada saiz sebenar anda. suhu beb!suhu!alert.
  • boxer - hah!ni memang biasa dan trend sekarang. yang biasa dia pakai lepas tu pakai jenas londeh2 nak kasi nampak segala mak nenek jenis bxer yang dorang pakai.lorat gila. bentuk sama macam seluar pendek. nipis, longgar. fungsi - sesuai pakai time tidur ye. bukan pegi shopping mall pakai boxer kat dalam, jeans kat luar  tapi  boxer je lebih yang nampak. *londeh*euww~
  • jockstrap - ni yang selalu atlet pakai dan biasanya warna putih. ciri2 - ada poket or 'cup' untuk sokongan kalau berlaku sebarang hentakan semasa aktiviti sukan dilakukan.
okay itu je info. hoh!berdarah hidung nak terangkan! tapi sebab ilmu punya pasal ku tahan2 kan.hehe. sorry kalau info yang diberikan ada salah. sebab saya bukan pakar pun. all info saya dapat dalam majalah rapi.sihat.cantik keluaran 1 mac. saya tau ada orang tak suka beli majalah. asep pinjam pinjam pinjam kawan kakak adik dia punya majalah kalau nak baca. lucky kalau terjumpa artikel ni dalam majalah. kalau tak jumpa? haa..sebab tu saya post ini tajuk.*sorry ye incep*
segala salah silap tutur kata harap dimaafkan. *sangat sensitif isu kali nih!*peloh2!


see u again! (^^," )V

4 comments:

  1. apekah ini jehan..ko sudah menjadi doktor terapi sakit tuan ke?..xpe2,bgus2 menarik minat pembaca.

    ReplyDelete
  2. haa.. post kali ni best. i like~ info yg sememangnye sayep dah taw. tp bagus la, zaman skang ni info2 cmni walo pun kecil, tp sgt bernas untuk diperkongsikan.

    syabas jehhan!

    ReplyDelete
  3. epix: same2 dari puan.;)

    pawaka19: nak terjun bidang pakat sakit tuan la.haha.nop la.just sharing info yang dpt je.

    achees: u like??good~hehe. thanks for ur support ye!:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails